Quefir de llet

En Miquel i la Sònia, de la fenya, m'han parlat d'aquesta curiositat alimentaria del Caucas. M'he n'han regalat uns grànuls i avui mateix m'he posat a fer el meu primer Quefir de llet, o llet quefiada.




La Wiquipèdia ens explica que és una combinació de bacteris probiòtics i llevats en una matriu de proteïnes, lípids i sucres. Lactobacillus acidophilus és el bacteri i Saccharomyces kefir és el llevat (fong unicel·lular).
El quefir de llet, que es prepara amb els grànuls del quefir, és un producte làctic fermentat acidoalcohòlic original de la regió del Caucas.


Actualització (març 2012): un dels motius pels quals el Quefir no es fabrica a nivells industrials és perquè és inestable en el procés de fermentació. Es a dir, només amb 24h un dia tindràs el producte làctic més líquid i d'altres més amb textura de iogurt.
És per aquest motiu que us deixo el vincle amb una proposta de preparació, però jo no us en deixaré cap de concreta.  Simplement dir-vos que el preparo amb gerres de 1/2 litre de ceràmica, posant-hi vora mitja gerra de grànuls de quefir i cobrint-ho tot amb ell. El deixo durant 24- 36 hores a la nevera.

0 comentaris: